Alla inlägg den 20 maj 2012

Av morlillamor - 20 maj 2012 07:31

Jag sov kvar hos svärföräldrarna.

De bor bara 4 mil från sjukhuset.

Vi har 16 mil från oss.

Sambon åkte hem.


Det var tufft att vara så ledsen och ha så mycket tankar i huvet, och sen inte vara hemma.

Gråten kom med jämna mellanrum.

Jag bara bröt ihop.

Efter en vecka började jag övernatta i mammas lägenhet istället. Det var lite längre ifrån, 7 mil.

Jag åkte till mamma varje dag och var där så länge jag kunde.
Hon skulle inte behöva vara ensam.

Hon var ensam när hon fick höra att hon hade cancer, det ska ingen behöva vara, och det ska inte hända igen.


Det blev som egentid med henne, bara hon och jag. Det var skönt.

Vi pratade, skojade, löste korsord, åt och fikade.

Jag har nog aldrig umgåtts så mycket med henne förut. Förjävligt att det ska behöva bero på en sån idiotisk sak som en dödlig sjukdom.

Jag satt ofta på sängkanten hos henne. Ibland kurade jag ihop mig i hennes famn.

Helt obeskrivligt och ovärderligt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggen använde jag till en början för att skriva av mig under tiden då min mor levde och var cancersjuk. Idag handlar den om mina djur, och framförallt hundträning.

Jag har en chihuahua-tjej, Tjorven (Hammarbäckens Lady Be Good) 6 år och en Rottweiler

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards