Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

Kanske hemgång idag!

Av morlillamor - 13 juni 2012 07:32

Igår ringde mamma och berättade att hon kanske skulle få åka hem idag.

Men var är mina kläder, frågade hon..

De tog ju jag med mig. Du åkte ju med sjukhusets kläder till Västervik.

Jag kommer med kläder när du får åka hem mamma.

Ja, så var det då så att jobbet ringde precis innan mamma och frågade om jag kunde jobba tre nätter... Visst svarar jag, behöver ju lite påfykllning i plånboken, om man säger så...

Men det var ju dumt...

Nu får vi se om hon får åka hem idag eller inte. Hon skulle ringa när de gått ronden.


Frågan är om jag verkligen kan träffa henne, jag vill absolut inte orsaka att hon blir sjuk igen. Får se hur det blir...

Men jag vill inget hellre än ge henne en stor kram!


Cellgifterna sa hon att de skulle skjuta upp två veckor. Att hon skulle få vara hemma ett tag och sen fortsätta behandlingen.

Men jag vet inte, ska ringa till avdelningen sen och höra, ibland är det lätt att mamma blandar ihop saker och missförstår.


Hon vill så gärna komma hem.

Igår sa hon att hon var lite orolig för att åka till Linköping igen och ta cellgifterna, jag vill inte bli mer sjuk nu....

Vad gör man...

Pest eller kolera...


Ska lägga mig och sova en stund till mamma ringer, så får vi se vad som händer....

En stoooor bamsekram skickar jag till min älskade, älskade mamma!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av morlillamor - 7 mars 2016 02:51

Det här med att blogga... det är verkligen inte min grej. Jag har inte tid, jag tar mig inte tid, jag glömmer bort, och jag har inget vettigt att skriva som någon annan vill läsa. Med det sagt... Nu har jag något vettigt att skriva. Jag be...

Av morlillamor - 3 mars 2015 00:03

Tiden går verkligen sjukt fort... Och mycket hinner hända och förändras. Sist jag skrev var jag och A i färd med att skaffa en till familjemedlem, en rottweiler. Vi hoppades då på att den utvalda kenneln skulle få många tikar i kullen och att vi s...

Av morlillamor - 5 februari 2013 13:15

Så var det tisdag igenOch en ny veckaFörra veckan var jag "långledig", har ett sånt schema, ledig var tredje vecka. Underbart tycker jag! Jobbar dock ofta extra i den veckan.Förra tisdagen började jag på en "kurs" om hundens beteende i en flock. Vi t...

Av morlillamor - 25 januari 2013 15:55

Har just kommit in från en mysig vinterpromenad med doggsenFörsökte träna inkallning med Dexter, att springa efter viltspår är mycket roligare än att hålla sig hos matte    Tjorven däremot håller sig alltid i närheten.Tänkte i mitt stilla sinne att...

Av morlillamor - 21 januari 2013 15:09

Imorgon är det fem månader sedan mamma somnade in fem månader det känns inte som hon är borta ändå är det så tomt jag förstår det fortfarande inte mamma kan inte vara borta det är ju mamma   Jag gråter ofta Tänker på dig mamma, varj...

Presentation


Bloggen använde jag till en början för att skriva av mig under tiden då min mor levde och var cancersjuk. Idag handlar den om mina djur, och framförallt hundträning.

Jag har en chihuahua-tjej, Tjorven (Hammarbäckens Lady Be Good) 6 år och en Rottweiler

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards