Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Nya tag

Av morlillamor - 21 januari 2013 15:09

Imorgon är det fem månader sedan mamma somnade in

fem månader

det känns inte som hon är borta

ändå är det så tomt

jag förstår det fortfarande inte

mamma kan inte vara borta

det är ju mamma


Jag gråter ofta

Tänker på dig mamma, varje dag

alltid


Vissa dagar är värre än andra

Jag är glad att jag har mina djur


man säger att livet går vidare

visst gör det det

men fan vad tufft det är

man gör vad man kan för att inte visa något

jag tror jag lyckas


Det tuffaste är att jag inte kan ringa

att jag inte kan prata med henne

Jag ringde alltid

Jag tänker än idag, jag måste ringa mamma och berätta

så kommer jag på mig själv


jag har lovat mig själv att varje dag göra något som skulle gjort mamma stolt

jag vet att mamma är stolt över mig



Jag saknar dig mamma

du kommer aldrig att försvinna för mig

du finns alltid här


Det gör hon faktiskt

bevisligen

Antingen har jag blivit galen, eller så finns hon faktiskt med

men jag tror att hon är med, och det känns skönt

jag vet att jag alltid har henne hos mig


Livet fortsätter

det gör det

Det är tufft och fullt av motgångar, verkligen!

Men det gäller att kämpa på och inte ge upp

inte ge vika för det jävliga

jag tar mig igenom det

jag gör mamma stolt

det är så jag tänker



Jag tänker fortsätta skriva här

så mycket jag orkar och har tid med

men det kommer inte att handla om mammas sjukdom

det kommer handla om mig

vad jag gör för att göra mamma stolt

Men jag vill ha kvar bloggnamnet

morlillamor

för att min lilla mor ska bli hedrad

för att jag är stolt över min lilla mor

för att hon alltid är med mig


Varje dag börjar ett nytt liv

Varje dag öppnar för nya möjligheter

Varje dag ska tas tillvara

Det kanske inte kommer någon morgondag



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av morlillamor - 7 mars 2016 02:51

Det här med att blogga... det är verkligen inte min grej. Jag har inte tid, jag tar mig inte tid, jag glömmer bort, och jag har inget vettigt att skriva som någon annan vill läsa. Med det sagt... Nu har jag något vettigt att skriva. Jag be...

Av morlillamor - 3 mars 2015 00:03

Tiden går verkligen sjukt fort... Och mycket hinner hända och förändras. Sist jag skrev var jag och A i färd med att skaffa en till familjemedlem, en rottweiler. Vi hoppades då på att den utvalda kenneln skulle få många tikar i kullen och att vi s...

Av morlillamor - 5 februari 2013 13:15

Så var det tisdag igenOch en ny veckaFörra veckan var jag "långledig", har ett sånt schema, ledig var tredje vecka. Underbart tycker jag! Jobbar dock ofta extra i den veckan.Förra tisdagen började jag på en "kurs" om hundens beteende i en flock. Vi t...

Av morlillamor - 25 januari 2013 15:55

Har just kommit in från en mysig vinterpromenad med doggsenFörsökte träna inkallning med Dexter, att springa efter viltspår är mycket roligare än att hålla sig hos matte    Tjorven däremot håller sig alltid i närheten.Tänkte i mitt stilla sinne att...

Av morlillamor - 21 januari 2013 14:38

Har inte skrivit något inlägg sedan  i somras. Har inte haft varken ork eller lust... Sista inlägget talade om att mamma skickades in med ambulans till Västervik. Hon fick komma hem. Jag minns inga detaljer längre... Mycket förtränger ma...

Presentation


Bloggen använde jag till en början för att skriva av mig under tiden då min mor levde och var cancersjuk. Idag handlar den om mina djur, och framförallt hundträning.

Jag har en chihuahua-tjej, Tjorven (Hammarbäckens Lady Be Good) 6 år och en Rottweiler

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards