Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Cytostatika-dagen

Av morlillamor - 8 juni 2012 15:17

Tisdag 5/6


Mamma är fortfarande jättetrött, men iallafall lite piggare än förut.

Idag är det dags för cytostatikan. Hon ska få den i dropp.

Jag gick till henne och fikade. Köpte med mig grodbakelser.

Mysigt!

Hon hade redan fått behandlingen när vi kom.


Jag gick hem vid 18 tiden, då började hon slumra till hela tiden.


Och imorgon är det äntligen hemgång!!




Onsdag 6/6


Sveriges nationaldag.

Sköterskan ringer på morgonen och talar om att mamma inte får åka hem idag.

Igår kväll hade hon fått hög feber och hon hade mått dåligt under natten. Hon hade sovit så djupt att de inte kunnat väcka henne. De satte till och med syrgas och en kateter på henne utan att hon märkte något.

Jag går dit så fort jag kunde.

Hon är så trött.

Sover mycket.

När hon vaknar till berättar hon att hon varit så elak mot en sköterska inatt. Svurit och varit otrevlig. Hon hade ju inte märkt att de satt syrgas och katetern, så vaknade hon och ville gå upp på toaletten och märkte att hon hade massa slangar överallt. Klart att hon blir förbannad. Sen bidrar hennes tabletter (och hela situationen med såklart) ocskå till att hon lätt tänder till.


På dagen gick jag hem för att rasta hunden och äta lite.

Jaag passade på att springa till affären innan de stängde och handlade så jag kunde göra nationaldagsbakelser. Jag tänkte att jag skulle överraska henne med det.

Jag slängde ihop dem snabbt och tog med varsin upp till henne.

Hon sov när jag kom dit så jag la bakelserna i ett kylskåp.


Hon mådde inte alls bra, så jag nämnde inte ens bakelserna för henne. Jag frågade om hon var sugen på nåt. Nej svarade hon bara.

Så här i efterhand förstår jag hur idiotiskt tänkt det var av mig. Klart som fan att hon inte vill ha en jävla bakelse när hon mår skit. Nu kom det där puckot fram igen.. Fanfanfan.


Jag gick hem på kvällen.

Bakelserna fick följa med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av morlillamor - 7 mars 2016 02:51

Det här med att blogga... det är verkligen inte min grej. Jag har inte tid, jag tar mig inte tid, jag glömmer bort, och jag har inget vettigt att skriva som någon annan vill läsa. Med det sagt... Nu har jag något vettigt att skriva. Jag be...

Av morlillamor - 3 mars 2015 00:03

Tiden går verkligen sjukt fort... Och mycket hinner hända och förändras. Sist jag skrev var jag och A i färd med att skaffa en till familjemedlem, en rottweiler. Vi hoppades då på att den utvalda kenneln skulle få många tikar i kullen och att vi s...

Av morlillamor - 5 februari 2013 13:15

Så var det tisdag igenOch en ny veckaFörra veckan var jag "långledig", har ett sånt schema, ledig var tredje vecka. Underbart tycker jag! Jobbar dock ofta extra i den veckan.Förra tisdagen började jag på en "kurs" om hundens beteende i en flock. Vi t...

Av morlillamor - 25 januari 2013 15:55

Har just kommit in från en mysig vinterpromenad med doggsenFörsökte träna inkallning med Dexter, att springa efter viltspår är mycket roligare än att hålla sig hos matte    Tjorven däremot håller sig alltid i närheten.Tänkte i mitt stilla sinne att...

Av morlillamor - 21 januari 2013 15:09

Imorgon är det fem månader sedan mamma somnade in fem månader det känns inte som hon är borta ändå är det så tomt jag förstår det fortfarande inte mamma kan inte vara borta det är ju mamma   Jag gråter ofta Tänker på dig mamma, varj...

Presentation


Bloggen använde jag till en början för att skriva av mig under tiden då min mor levde och var cancersjuk. Idag handlar den om mina djur, och framförallt hundträning.

Jag har en chihuahua-tjej, Tjorven (Hammarbäckens Lady Be Good) 6 år och en Rottweiler

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards